another day in the office - Reisverslag uit Doha, Qatar van robvuur - WaarBenJij.nu another day in the office - Reisverslag uit Doha, Qatar van robvuur - WaarBenJij.nu

another day in the office

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

20 Oktober 2006 | Qatar, Doha

Alweer 3 weken aan het werk in Qatar en je bent eigenlijk na 1 dag weer gewend aan het
levensritme hier. Ik heb het werk van Bart weer overgenomen voor deze maand, in november ga ik me met steengroeves bezighouden. De focus ligt nu op sonderen, een methode om de sterkte van de bodem te testen m.b.v. een conus die je hydraulisch wegdrukt (cone penetration test CPT). Het CPT apparaat is gemonteerd op een 6x6 truck (zie foto van witte truck). De meting kan worden gecorreleerd met de dichtheid van de bodem. Het vereist echter nog veel moeite
de klant te overtuigen van de nut van dit systeem.

Vorige week ben ik nog 3 dagen in Bahrain geweest om wat ervaringen uit te wisselen over sonderen en hoe om te gaan met silt (fijne deeltjes) in het zandstort. Zowel in Bahrain en Qatar wordt een eis gesteld dat je maximaal 10% fines (silt en klei) in het nieuw opgespoten land mag hebben. Dit is gerelateerd aan draagkracht en zetting.

Uiteraard ook weer een mooi woestijntrip gemaakt! Met 6 auto's maar liefst weer richting de Inland Sea gereden. Toch blijft het zand verraderlijk, het koste 2 uur om 1 auto los te krijgen, uitgraven was nog de enige optie.

  • 20 Oktober 2006 - 14:52

    Marco:

    Lachen Roberto!
    Volgens mij vermaak je je toch wel weer. Laat wat van je horen als je weer terug bent.

  • 21 Oktober 2006 - 14:52

    Stefan:

    He Roberto, ziet er weer vertrouwd zanderig uit! Zat er een vrouw achter het stuur bij die jeep?
    Groeten!

  • 22 Oktober 2006 - 20:47

    Joris:

    Ja Stefan, Anke heeft in die 4x4 gereden denk ik, maar hoe ze daar nu is gekomen? Ik wist helemaal niet dat ze daar is geweest?

  • 24 Oktober 2006 - 15:12

    Herman&Hanny:

    Leuk om weer te lezen dat het goed met je gaat.
    Groeten en succes

  • 01 November 2006 - 08:09

    Sas:

    Ha Stef en Joris, ik was nog gewend aan links rijden uit Aussie, dan krijg je dat......

  • 14 November 2006 - 07:38

    HED 1:

    Hey Vuur je "sondeert" toch wel veilig. Zoals je weet Is "sonderen" niet geschikt om de sterkte van de grond aan te tonen. Wat een pruts zooi.

  • 12 Januari 2007 - 12:28

    Saskia:

    Ha broer, leef je nog?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Qatar, Doha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 April 2008

Bijna terug

16 December 2007

Christmas in the desert

03 September 2007

Weer even terug in het land

05 Mei 2007

Gulf Paradise

21 Februari 2007

Op de valreep

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 41562

Voorgaande reizen:

15 Februari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: