To rock - Reisverslag uit Doha, Qatar van robvuur - WaarBenJij.nu To rock - Reisverslag uit Doha, Qatar van robvuur - WaarBenJij.nu

To rock

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

18 Augustus 2006 | Qatar, Doha

Voorlopig een laatste bericht uit Qatar want ik ga volgende week naar huis! De afgelopen maand is er weer veel veranderd. Zo ben ik van afdeling verwisseld en ook van verblijfplaats. Als projectingenieur voor de Qaurries houd ik me vooral bezig met het goedgekeurd krijgen van de verschillende steengraderingen voor gebruik in de golfbrekers. Dit geldt dan zowel voor stenen uit Qatar (meer voor de kern van de golfbreker) als stenen uit de Verenigde Arabische Emiraten (m.n. Ras Al Khaimah) en Oman. Deze laatste groep is van betere kwaliteit en wordt gebruikt voor de filterlagen en de buitenkant van de golfbrekers. Ze worden dan met bakken en sleepboten naar Qatar vervoerd. Afgelopen weekend heb ik 2 groeves bezocht in VAE en Oman. De noordpunt van Oman heet het Musandam schiereiland en dit is een prachtig ruig berglandschap met zeer dikke kalksteenlagen. Een groeve die nog in ontwikkeling is ligt op dit schiereiland en is nu alleen per boot bereikbaar. We hebben daar een aantal monsters genomen om mogelijk toekomstig gebruik van deze groeve te bepalen.

Mijn nieuwe verblijfplaats is het zogenaamde guesthouse. Dit is stukken beter dan de appartmenten in Musheireb, we hebben hier zelfs een eigen kok! Enig minpuntje is misschien het lekke zwembad...maar goed dan gaan we gewoon bij de buren zwemmen :-). Oh ja voor de google earth fans, ik woon op coordinaat N 25^21\'06.37 - E 51^31\'05.25

  • 18 Augustus 2006 - 09:17

    Michele:

    Hey Robbie,

    Leuk hoor je verhalen! Ik hoor ze graag binnenkort live. Dus....?

  • 31 Augustus 2006 - 18:35

    HED1:

    Ga eens aan het werk

  • 03 September 2006 - 14:43

    SOK:

    En je hebt mij niet meer als fantastische huisgenoot. Tssjjjj

  • 18 December 2006 - 15:31

    Dik:

    Rob, we gaan wat aan het zwembad "thuis" doen de komende weken. Ik zal deze site blijven volgen.

    Rob is nu inmiddels volledig in de quarry sferen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Qatar, Doha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 April 2008

Bijna terug

16 December 2007

Christmas in the desert

03 September 2007

Weer even terug in het land

05 Mei 2007

Gulf Paradise

21 Februari 2007

Op de valreep

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 41560

Voorgaande reizen:

15 Februari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: