waarbeniknu - Reisverslag uit Doha, Qatar van robvuur - WaarBenJij.nu waarbeniknu - Reisverslag uit Doha, Qatar van robvuur - WaarBenJij.nu

waarbeniknu

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

06 April 2006 | Qatar, Doha

Hierbij een bericht uit de zandbak! Inmiddels alweer 7 weken hier in Doha
en omstreken en nog steeds prima naar mn zin. Ik houd me bezig met het testen van grond en gesteente. De gebaggerde limestone en het materiaal uit de groeve dient aan bepaalde eisen te voldoen om te worden goedgekeurd als bouwmateriaal voor een havenuitbreiding in Ras Laffan.
Gelukkig is er ook nog tijd voor woestijntrips op vrijdag (dat is hier 1e dag van het weekend). Qatar is drooggelegd wat betreft alcohol, behalve in de grote hotels. De paar bars en clubs die Doha rijk is zij dan ook in deze hotels, op zich pima maar een beetje beperkt.

Morgen de desert in, ik zal zaterdag wat plaatjes posten.

  • 09 April 2006 - 15:16

    Leon:

    Hi Robert

    ziet er sjiek uit de website! Ben wel benieuwd naar wat voor limestone je bovenhaald. Zijn het aan mekaar gekitte schelpjes is het kalkzandsteen of oud koraalrif of is het ingedampte evaporiet. Ik ben nogsteeds lekker bezig met mijn biologisch zandverkalkings project, en ben bijna zover om om te zeggen dat alle kalksteen een biologische vormingsfactor heeft. we hebben inmiddels mooie marmerkolommetjes geproduceerd, die je toch echt wel als rock kan classificeren. Wellicht binnenkort nieuw bedrijfje in biologisch beeldhouwen opstarten

    groeten Leon

  • 10 April 2006 - 06:23

    SOK:

    Hee, zie ik daar die lelijke Cliff op de achergrond staan? haha. Doe hem de groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Qatar, Doha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 April 2008

Bijna terug

16 December 2007

Christmas in the desert

03 September 2007

Weer even terug in het land

05 Mei 2007

Gulf Paradise

21 Februari 2007

Op de valreep

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 41561

Voorgaande reizen:

15 Februari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: